בדיוק כמו בכל תוכנית התערבות, שאנחנו בונים לילדים מטופלים, גם כאן - כדי לבנות תוכנית הדרכה יעילה, יש צורך בזיהוי מיומנויות בסיסיות של המטפלים, הגדרת התנהגויות להגברה והפחתה, בחירת הכלים הנכונים, יישום תוכנית ההדרכה ומעקב.
התרשים הבא מראה את ההתנהגויות הבסיסיות, אשר אמורות להימצא ברפרטואר ההתנהגויות של המטפל. זאת התפיסה האישית שלי. בעיניי, המטפלים, אשר מבצעים את ההתנהגויות הללו - הם אלה אשר אני רוצה לראות בצוותים טיפוליים שלי.המיומנויות המוגדרות הללו מהוות בסיס לטיפול התנהגותי יעיל וטוב, ומכאן, השאיפה היא שכל מטפל ומטפל ירכוש בראש ובראשונה את המיומנויות האלה, ועל בסיס זה יצליח לשפר את הביצועים.
על בסיס הגרף הזה ניתן לבחון אילו מיומנויות כבר נמצאות ברפרטואר המטפל - ולחזק אותן. ובמדביל - לבחון, אילו מיומנויות אינן נימצאות, למצוא סיבות להיעדרן ולכוון את ההדרכה לנושאים ספציפיים אלה.
נ.ב. אשמח לקבל תיקונים או היערות לגבי הגדרת ההתנהגויות ללמידה. ייתכן, כי חסרות כאן התנהגויות אחרות נחוצות...